Porto - przewodnik

O PORTO

Historia
Demografia
Ekonomia
Gastronomia
Koszty życia
Pogoda

PODRÓŻ DO PORTO

Tanie loty
Port lotniczy
Koleje i dworce
Transport Publiczny
Konsulaty i Ambasady
Ważne informacje
Przydatne telefony

CO WARTO ZOBACZYĆ

Muzea
Zabytki
Parki i ogrody
Pozostałe
Mosty

ROZRYWKA

Restauracje
Kawiarnie
Nocne Życie
Zakupy

HOTELE

Hotele 2 gwiazdkowe
Hotele 3 gwiazdkowe
Hotele 4 gwiazdkowe
Hotele 5 gwiazdkowe
Wyszukuwanie hoteli

PORTO EBOOK

Ponte de S. Joao - Porto


Most Ponte de São João to drugi most kolejowy łączący brzegi rzeki Duero wybudowany, by zastąpić mocno już wyeksploatowany most Ponte Dona Maria Pia. Jego konstrukcja została wzniesiona w odległości 180 metrów na wschód od starego. Nowy, nowoczesny most ułatwił przeprawę przez rzekę i pozwolił znacznie usprawnić połączenie pomiędzy północną i południową częścią Portugalii.

Projekt i konstrukcja mostu ponownie przypadła w udziale portugalskiemu inżynierowi Edgarowi Cardoso, który kilka lat wcześniej brał udział w budowie mostu Ponte da Arrábida. Prace rozpoczęły się w 1984 roku, a uroczyste otwarcie nastąpiło 24 czerwca 1991 roku - w Dzień Świętego Jana (São João).

Żelbetowa konstrukcja mostu przypomina kształtem grecką literę Pi. Główne przęsło mostu (łączna długość mostu wynosi 500 metrów) o szerokości 12 metrów wsparte jest na dwóch potężnych filarach umieszczonych w korycie rzeki przy obu jej brzegach. Rozpiętość pomiędzy filarami wynosi 250 metrów, co w połowie 1991 r. było rekordową uzyskaną w tamtym czasie na świecie wielkością w tego typu budowlach. Odległości pomiędzy filarem a skarpą po obu stronach wynoszą 125 metrów. Most zawieszony jest 66 metrów ponad zwierciadłem wody.


Wyszukiwarka hoteli w Porto

Data od:       Data do:       

Przewodnik po Porto - EBook



Sitemap | Kontakt | Polityka Prywatności
Cała zawartość jest własnością portalu portoprzewodnik.pl. Kopiowanie treści jest ściśle zabronione.
(C) PORTOPRZEWODNIK.PL 2008 - 2015 by Cliq Media Ltd.